· Ponad 40 proc. globalnych konsumentów kupiło walentynkowy prezent online, za pomocą urządzenia mobilnego[1].
· Konsumenci zwracają również większą uwagę na kwestie etyczne czy ekologiczne – aż 4/5 klientów na całym świecie uważa, że firmy powinny wspierać ochronę środowiska[2].
· W ubiegłym roku wydatki związane z Walentynkami tylko w Stanach Zjednoczonych wyniosły 20,7 miliardów dolarów[3].
14 lutego idealnie wypełnia lukę w sprzedażach, kiedy dopiero skończyło się przedświąteczne szaleństwo zakupowe, a do promowania ofert wiosennych jest jeszcze za wcześniej. Już na początku lutego konsumenci ruszają na polowanie prezentów dla ukochanych. Tegoroczne Walentynki świętowało ponad 60 proc. Polaków wydając średnio 120 złotych[4]. Chęć personalizacji i posiadania czegoś oryginalnego prowadzi klientów do małych, lokalnych e-sklepów oferujących wyjątkowe prezenty, a wśród spóźnialskich i zabieganych królują prezenty cyfrowe dostępne w każdym zakątku świata.
Lokalnie – oryginalnie – mobilnie
W tym roku 40 proc. globalnych konsumentów wybrało i kupiło prezent walentynkowy przez smartfona[5], a wielu z nich zrezygnowało z zakupów u globalnych marek na rzecz oryginalności i wyjątkowości. Obecnie, już dwie trzecie kupujących deklaruje, że woli wspierać lokalne firmy[6].
– Walentynki to idealna okazja by wybierając oryginalne prezenty wesprzeć małe i średnie e-sklepy. Jako że małe firmy zazwyczaj inwestują swoje zyski we własny biznes, zatrudniają pracowników z okolicy i zaopatrują się w danym regionie, to także działanie na rzecz lokalnej ekonomii. W PayPal robimy to każdego dnia dając firmom każdego rozmiaru i na całym świecie szereg narzędzi usprawniających ich sprzedaż online. Dodatkowo, nasze logo jest gwarancją dla każdego kupującego, że tutaj może bezpiecznie nabyć swój wymarzony prezent – podkreśla Marcin Glogowski, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej.
A może cyfrowo?
Konsumenci coraz rzadziej kupują w sklepach stacjonarnych filmy, gry czy książki, a liczba subskrybentów serwisów streamingowych systematycznie rośnie. Obecnie korzysta z nich już 43 proc. Polaków[7]. Produkty cyfrowe, które są dostarczane w kilka sekund po zakupie, to nie tylko dobry pomysł na prezent w ostatniej chwili, ale również ekologiczny – nie wymaga transportu do domu, czy plastikowego opakowania.
***
O PayPal:
Od ponad 20 lat PayPal pozostaje na czele cyfrowej rewolucji w płatnościach. Wykorzystując technologię sprawia, że usługi finansowe i handel są wygodniejsze, bezpieczniejsze i bardziej przystępne cenowo. Platforma PayPal wspiera ponad 300 milionów konsumentów i sprzedawców na ponad 200 rynkach, ułatwiając ich rozwój i dostęp do globalnej gospodarki. Więcej informacji: www.paypal.com
[1] PayPal mCommerce Index 2019 by Ipsos
[4] Badania Mobile Institute i Allegro 2020
[5] PayPal mCommerce Index 2019 by Ipsos
[6] PayPal mCommerce Index 2019 by Ipsos
[7] ATKearney, Viewed through the Lens of the Consumer
Link do strony artykułu: https://wm3.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/polacy-na-walentynki-wydaja-coraz-wiecej-i-z-troska-o-srodowisko